Σεζόν 1993-94.. Ο Παναγιώτης Φασούλας έχει προβεί στην “εσχάτη προδοσία” αφήνοντας τον ΠΑΟΚ και τη Θεσσαλονίκη για τον Πειραιά και τον Ολυμπιακό. Η αποτυχημένη για τον “Δικέφαλο” ημιτελική σειρά της προηγούμενης σεζόν απέναντι στους ερυθρόλευκους και η κορύφωση της έντασης στη σχέση Φασούλα-Ίβκοβιτς έφεραν το μεγάλο μπαμ και τη κάθοδο του “Πάνι” στο λεκανοπέδιο. Ήταν η στιγμή που στήθηκε το σκηνικό για τη “χειρότερη βραδιά της καριέρας του” όπως δήλωσε ο Φασούλας καιρό μετά. Μια βραδιά η οποία ακόμα δεν έχει ξεχαστεί από όσους τη βίωσαν (κυρίως) από κοντά..Η κόντρα των δύο αντιπάλων βρισκόταν στο φόρτε της. Με τον Ιωαννίδη στο τιμόνι ο Ολυμπιακός είναι η νέα δύναμη στο ελληνικό μπάσκετ. Στους τελικούς του 1992 ο ΠΑΟΚ με κορυφαίο τον “Πάνι” φτάνει στον τίτλο μέσα στο Φάληρο. Την επόμενη σεζόν και ενώ ο “δικέφαλος” παίρνει και τα δύο ματς της κανονικής περιόδου αναγκάζοντας τον “Ξανθό” στο να παραδίδει ..σακάκια
..όμως η αποτυχία στο F4 του ΣΕΦ (λέγε με Ιακοπίνι) είναι βούτυρο στο ψωμί του Ιωαννίδη ο οποίος προετοιμάζει στην εντέλεια τον Ολυμπιακό στο αμυντικό κομμάτι και θριαμβεύει.Φτάνουμε λοιπόν στο ματς της “επιστροφής” της αράχνης στο Αλεξάνδρειο. Μια βραδιά που πολλά πράγματα ξέφυγαν από τα προκαθορισμένα όρια. Ο Ίβκοβιτς περίμενε τον Ιωαννίδη, ο “πρώην” Μπέρι θα συναντούσε τον Τάρπλεϊ σε μια μονομαχία που περικλείει σε μεγάλο ποσοστό το μεγαλείο της ελληνικής λίγκας στα τιμημένα ’90s και ο λαός του ΠΑΟΚ τον Παναγιώτη Φασούλα.
“Ξέρω τι θα συμβεί..” έλεγε η αράχνη παραμονές της μάχης. “ Όλοι αυτοί που ήθελαν να με βρίσουν τόσα χρόνια τώρα μπορούν να το κάνουν με όλη τους την άνεση”.
Στις κερκίδες τον περιμένει ένα πανό το οποίο απεικονίζει τον ίδιο τον Φασούλα (με ένα πουγκί δολάρια και μια μπανάνα στο χέρι) και τον Μ.Αλέξανδρο να του λέει “πουλημένε προδότη”. Ο Ολυμπιακός μπαίνει στο γήπεδο από τα αποδυτήρια χωρίς τον Φασούλα γεγονός που προκαλεί παράκρουση με τον κόσμο να απαιτεί την είσοδο του “φοβιτσιάρη”. Πέντε λεπτά αργότερα η “αράχνη” πατάει παρκέ και τα ντεσιμπέλ χτυπούν κόκκινο. Βροχή κερμάτων ακολουθεί με θύματα τον Ιωαννίδη, τον Ρεντζιά και (μέσα σε γενική αποθέωση για την ευστοχία) τον Φασούλα. Ο Ίβκοβιτς ξεκινάει τον Μαματζιόλα (αντί του τραυματία Γαλακτερού) με τον Έλληνα wing να κάνει εξαιρετική δουλειά πάνω στον Πάσπαλι ο οποίος από ένα σημείο και μετά βγήκε εκτός εαυτού. Τα staggered των γηπεδούχων δουλεύουν άψογα για τον Μπάνε Πρέλεβιτς (23π. 7/11 FG) ο οποίος επιβεβαιώνει τον τίτλο του “δήμιου” των ερυθρολεύκων ενώ ο Κόρφας σπρώχνει γρήγορα τη μπάλα μπροστά υπηρετώντας πιστά το πλάνο του Ντούντα ο οποίος είχε δηλώσει πως “πρέπει να τρέξουμε και να παίξουμε ομαδικά για να κερδίσουμε τον Ολυμπιακό”.
Τα φώτα στο πάλκο στρέφονται στη μάχη Μπέρι-Τάρπλεϊ. Ο Truth ( 19 πόντοι-6 ριμπάουντ- 4 τελικές) παίζει στα 6-6.5 μέτρα τραβώντας τον Ρόι ψηλά και επιτίθεται κατά ριπάς με τον δικό του, αριστοτεχνικό πλάτη-πρόσωπο τρόπο. Ο Τάρπλεϊ (22 πόντοι-10 ριμπάουντ) σπρώχνει τον φόργουορντ του ΠΑΟΚ χαμηλά στο ζωγραφιστό εκμεταλλευόμενος την την υπεροχή του σε μέγεθος και δύναμη. Οι μάχες τους είναι συγκλονιστικές όμως τη παράσταση κλέβει ο Ζόραν Σάβιτς που παραδίδει μαθήματα fundamental basketball (20 πόντοι-12 ριμπάουντ) κερδίζοντας τις περισσότερες μάχες στο ζωγραφιστό με πάθος που ξεχειλίζει και υποδειγματικό positioning. Στο τέλος ο Ντούντα “χαμηλώνει” παίζοντας με τρία γκαρντ (Μπουντούρης σε Πάσπαλι), ελέγχει τον ρυθμό. Ο Φασούλας είναι εκτός παιχνιδιού για μεγάλο διάστημα με εξαίρεση τις μπάλες που πήρε χαμηλά και κατάφερε να τελειώσει απέναντι στον Μπέρι στο τέλος του πρώτου ημιχρόνου (10 από του; 12 πόντους του). Η συναισθηματική του φόρτιση ήταν παραπάνω από φανερή. Ο ΠΑΟΚ αφήνει το παρκέ θριαμβευτής (84-71) και στα αποδυτήρια γίνεται το “έλα να δεις”. Ο Ιωαννίδης καταφέρεται κατά αγνώστου ο οποίος όπως έλεγε ήταν μέλος της Ασφάλειας, μιλώντας για στημένο σκηνικό όταν η αποστολή των Πειραιωτών αναγκάστηκε να μείνει για αρκετή ώρα έξω από τα αποδυτήρια δεχόμενη πλήθος αντικειμένων από τη κερκίδα που βρισκόταν από πάνω. Ο “Ξανθός” μπήκε στη σάλα με σταγόνες αίματος στο πουκάμισο του ενώ ο Λημνιάτης έκανε χιούμορ (“Αμίτες γίναμε..”). Παράλληλα ένα πυροσβεστικό έσβηνε τη φωτιά που άναψε στον κλιματισμό του Αλεξανδρείου από κροτίδα (που όπως διευκρινίστηκε πέταξαν οι οπαδοί του Ολυμπιακού). Στο ημίχρονο είχαμε και μαρμαροπόλεμο μεταξύ των οπαδών των δύο ομάδων (εφόδια από τις τουαλέτες) με απολογισμό 17 τραυματίες. Ο Παναγιώτης Φασούλας κλείνει τη βραδιά και μαζί το στόμα του ερμητικά στην “επίθεση” των δημοσιογράφων για μια δήλωση. “Για όνομα του Θεού βρε παιδιά. Δε θα κάνω δήλωση..”. Η πίεση που δέχτηκε ο ίδιος και η οικογένεια του τις ημέρες αυτές ήταν τεράστια. Όπως και ο Γολγοθάς που ανέβηκε.. Από εκείνη τη στιγμή, η βραδιά “του λάθους της Ναντ” δεν ήταν η χειρότερη της καριέρας του..